top of page
Ofte stilte spørsmål om Axonklinikken og behandling
Her kan du se våre svar på ofte stilte spørsmål angående Axonklinikken og behandling hos oss. Informasjonen er nyttig og hjelpsom for mange, men ikke nøl med å ta kontakt dersom du har ytterligere spørsmål.
-
Hva skjer under innledende telefonsamtale?Under telefonsamtalen vil du få en innføring i våre behandlingsalternativer, og vi vil diskutere din diagnose og tidligere behandlinger. Vi vil også svare på eventuelle spørsmål du måtte ha. Etter telefonsamtalen kan du ta stilling til om du vil gå videre med en psykiatrisk og medisinsk konsultasjon.
-
Hva skjer under psykiatrisk og medisinsk konsultasjon?Du vil møte en lege/psykiater som vil vurdere din medisinske og psykiske helsehistorie, diskutere dine symptomer og avgjøre hvilkene behandlinger er passende for deg.
-
Hva er neste skritt etter psykiatrisk og medisinsk konsultasjon?Etter konsultasjonen vil vårt team anbefale et behandlingsforløp som passer for deg. Du vil deretter kunne starte behandlingen i henhold til den anbefalte planen.
-
Kan jeg booke andre behandlinger senere?Ja, etter den medisinsk konsultasjonen og anbefalingen fra vårt team, setter vi opp de andre behandlingene i tråd med din behandlingsplan.
-
Hvilke betalingsalternativer tilbys?Axonklinikken tilbyr flere betalingsalternativer. Betaling kan gjøres i sin helhet på klinikken med Vipps eller kredittkort, eller du kan dele opp behandlingskostnaden i overkommelige avdrag. Med Klarna tilbyr de delbetaling på 6, 12, eller 24 måneder.
-
Hvilke psykologiske lidelse og plager behandler dere?Depresjon, angstlidelser, PTSD, spiseforstyrrelser og kroniske smerter. Felles for disse plagene er ofte underliggende minner og bilder fra tidligere traumer og tap. Behandling kan gjøre det lettere å adressere vonde og vanskelig minner som man kanskje har brukt mye energi og tid på å fortrenge. Også når plagene ikke har klar utløsende årsak vil behandlingsformen kunne være gunstig for å skape ny innsikt og endret perspektiv på livet.
-
Trenger jeg henvisning fra fastlege eller psykolog?Nei, du trenger ikke henvisning fra lege eller psykolog. Du kan selv henvende deg til ønsket klinikk og be om å bli vurdert for behandling. For å gi et optimalt utgangspunkt for prosessen trenger vi imidlertid bekreftelse fra en lege eller psykolog på noen opplysninger om din helse før vi kan gå i gang med behandling.
-
Har klinikkene samme behandlingstilbud?Ja, begge klinikkene tilbyr de samme behandlingsprogrammene.
-
Er det offentlig transport i nærheten av klinikken?Ja, både Oslo- og Trondheim-klinikken er lett tilgjengelige via offentlig transport.
-
Er det parkering tilgjengelig ved klinikken?Begge klinikkene er i sentrum og vi har dessverre ikke egne parkeringsplasser.
-
Hva er avbestillingsreglene?Avbestillinger må skje innen 24 timer (i kontorets åpningstid) før planlagt konsultasjon, ellers belastes fullt gebyr. NB: For konsultasjoner på mandager, må timen avbestilles senest kl. 12.00 fredagen før.
-
Hva skjer hvis jeg må avbestille eller endre en tjeneste?Kontakt klinikken for å avbestille eller endre en tjeneste. Vær oppmerksom på at avbestillingsregler og gebyrer kan gjelde.
-
Hva skjer hvis jeg kommer for sent til en time?Hvis du kommer for sent, kan det hende at tiden din blir forkortet, eller at du må avtale en ny time. Kontakt klinikken så snart som mulig hvis du forventer å bli forsinket.
-
Hvordan vil klinikken kommunisere med meg angående min behandling og videre oppfølging?Klinikken vil kommunisere med deg via e-post eller telefon for å gi deg informasjon om din behandling og videre oppfølging, samt for å svare på eventuelle spørsmål du måtte ha.
-
Hvilke spørsmål bør jeg stille behandleren under den første timen for å få mest mulig ut av behandlingsprosessen?Du kan f.eks stille spørsmål om behandlingsmetoder, suksessrater, mulige bivirkninger, varighet og frekvens av behandlinger, samt hvordan klinikken vil følge deg opp og støtte deg gjennom prosessen.
-
Er det noen spesielle krav til bekledning eller annet jeg må tenke på om jeg har en avtale på klinikken?Det er vanligvis ingen spesielle krav til bekledning, men det anbefales å kle seg komfortabelt og praktisk for å føle seg avslappet om du skal ha en fysisk konsultasjon.
-
Hva koster behandlingen?Prisen varierer basert på den spesifikke behandlingen du trenger. For detaljert informasjon om priser, vennligst besøk vår prisside, se vårt priseksempel eller ta kontakt med oss direkte.
-
Hvilke betalingsmetoder aksepterer Axonklinikken?Vi tilbyr en rekke betalingsalternativer. Du kan betale umiddelbart på klinikken med Vipps eller kredittkort, eller du kan velge å dele opp behandlingskostnaden i overkommelige avdrag.
-
Er det egne priser om jeg er ufør eller mottar AAP?I enkelte perioder er det rom for å gi behandling til reduserte priser. Ta kontakt med oss for nærmere informasjon.
-
Hva innebærer delbetaling med Klarna?Med Klarna tilbyr vi delbetaling på 6, 12, eller 24 måneder. Dette gir deg fleksibiliteten til å fordele kostnaden over tid, slik at du kan motta behandlingen du trenger nå og betale over tid.
-
Kan mine psykologtimer dekkes av forsikring?Ja, hvis du har privat helseforsikring, dekker de vanligvis opptil 10 psykologkonsultasjoner. Mange forsikringsselskaper, inkludert Storebrand, Tryg, If, Gjensidige, Sparebanken 1, og Vertikal, tilbyr slike forsikringer. Vi anbefaler at du kontakter forsikringsselskapet ditt direkte for å bekrefte dekningen.
-
Hva er avbestillingsreglene?Avbestillinger må skje innen 24 timer (i kontorets åpningstid) før planlagt konsultasjon, ellers belastes fullt gebyr. NB: For konsultasjoner på mandager, må timen avbestilles senest kl. 12.00 fredagen før.
bottom of page