Bestillingsvilkår
Det er viktig for oss at du som pasient er informert om og forståelig av de tjenestene vi tilbyr. Vi anbefaler derfor at du nøye leser gjennom informasjonen på den aktuelle behandlingssiden før du bestiller en konsultasjon.
For ytterligere informasjon, vennligst se vår behandlingsoversikt, og vær oppmerksom på eventuelle aldersgrenser, forberedelser eller andre spesifikke retningslinjer som gjelder for behandlingen.
1. Generelle betingelser
Disse vilkårene gjelder for alle tjenester som ytes av Axonklinikken, og ved å bestille en konsultasjon samtykker du til disse vilkårene. Axonklinikken forbeholder seg retten til å oppdatere vilkårene etter behov. Oppdaterte vilkår vil bli publisert på vår nettside.
2. Pasientrettigheter
Som pasient har du rett til en trygg og effektiv behandling. Du har også rett til informasjon om behandlingsmetoder, eventuelle risikoer og forventede resultater før konsultasjonen starter. Axonklinikken forplikter seg til å gi deg denne informasjonen på en forståelig måte.
3. Bestilling av time
Tjenestene våre er tilgjengelige for alle som oppfyller de spesifikke kriteriene som er angitt for den aktuelle behandlingen. Du er ansvarlig for å gi riktig informasjon ved booking, og eventuelle feil kan påvirke konsultasjonen eller behandlingen.
4. Avbestilling og endring av time
-
Avbestilling må skje senest 24 timer før planlagt konsultasjon for å unngå å bli belastet for fullt gebyr. For konsultasjoner på mandager må timen avbestilles senest kl. 12.00 på fredagen før.
-
Endring av time: Dersom du ønsker å endre tidspunkt for din konsultasjon, må dette også gjøres innenfor samme tidsrammer som for avbestilling.
-
Gyldig fravær: Dersom du kan dokumentere en gyldig grunn til fravær, for eksempel sykdom bekreftet av lege, vil ikke avbestillingsgebyret bli belastet.
5. Betaling
-
Betalingsbetingelser: Alle tjenester skal betales ved avslutningen av konsultasjonen, med mindre annet er avtalt på forhånd.
-
Fakturagebyr: Axonklinikken forbeholder seg retten til å legge til et fakturagebyr dersom betalingen skjer via faktura.
-
Betalingsutsettelse: Dersom du har behov for betalingsutsettelse, vennligst ta kontakt med resepsjonen før konsultasjonen for å avtale en betalingsplan.
6. Ansvarsfraskrivelse
Axonklinikken er ikke ansvarlig for feil eller mangler som skyldes ukorrekte eller ufullstendige opplysninger gitt av pasienten. Vi tar heller ikke ansvar for behandlinger som ikke kan fullføres på grunn av omstendigheter utenfor vår kontroll.
7. Personvern og databeskyttelse
Axonklinikken tar ditt personvern på alvor, og vi følger GDPR og relevant norsk lovgivning om beskyttelse av personopplysninger. For mer informasjon, se vår Personvernerklæring hvor vi beskriver hvordan vi behandler dine personopplysninger.
8. Klagehåndtering
Dersom du har spørsmål eller ønsker å klage på behandlingen eller tjenestene du har mottatt, kan du kontakte vår kundeservice via e-post eller telefon. Vi forplikter oss til å behandle alle klager så raskt som mulig.
9. Endringer i vilkår
Axonklinikken forbeholder seg retten til å endre disse vilkårene når som helst. Eventuelle endringer vil bli publisert på vår nettside. Vi anbefaler at du regelmessig holder deg oppdatert om de gjeldende vilkårene før du bestiller en ny konsultasjon.